Zezwolenie na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
Wymagane dokumenty
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości
w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. -
Umowa lub pisemne zapewnienie stwierdzające gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną.
-
Ksero dowodów rejestracyjnych pojazdów.
-
Oświadczenie o posiadaniu na terenie bazy technicznej miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów lub dokumentacja potwierdzająca możliwość mycia i dezynfekcji pojazdów w miejscach do tego przeznaczonych.
-
Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
-
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Termin załatwienia sprawy
Do 30 dni od daty złożenia wniosku. Termin ten może zostać przedłużony w szczególnych przypadkach do 60 dni.
Opłata skarbowa
Za wydanie zezwolenia na wykonywanie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych należy wnieść opłatę w wysokości 107,00 zł. Powyższą opłatę należy wnieść w kasie urzędu lub przelewem na konto 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058.
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Miasta Hajnówka
Sekretariat, II piętro, pokój nr 219
Ul. Zina 1, 17-200 Hajnówka
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, ul. Adama Mickiewicza 3, 15-213 Białystok - za pośrednictwem Burmistrza Miasta Hajnówka.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2022.1297 ze zm.).
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2021.1923 ze zm.).
-
Uchwała NR XIX/145/12 Rady Miasta Hajnówka z dnia 26 września 2012 r. w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (Dz.U. Woj. Pod. z 2012r.,poz. 2799).
Dodatkowe informacje
Przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia wójt, burmistrz lub prezydent miasta może:
-
wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
-
dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia.
Zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać burmistrzowi wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu.