Numeracja porządkowa budynków
Informacje podstawowe:
- Nadanie numeru porządkowego to proces administracyjny polegający na przypisaniu budynkowi oficjalnego numeru identyfikacyjnego w obrębie danej miejscowości lub ulicy. Jest to obowiązkowe dla budynków mieszkalnych i innych przeznaczonych do pobytu ludzi, co pozwala na ich jednoznaczną identyfikację w systemach administracyjnych, pocztowych oraz służb ratowniczych.
Kto może złożyć wniosek:
- Właściciel nieruchomości lub;
- Inny podmiot uwidoczniony w ewidencji gruntów i budynków, który takimi nieruchomościami władają.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o nadanie numeru porządkowego, stanowiący załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (do pobrania poniżej);
- Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej (potwierdzenie z kasy Urzędu Miasta lub potwierdzenie przelewu).
Opłata skarbowa:
- 17 zł- za wydanie zaświadczenia, do zapłaty w Kasie lub na konto UM Hajnówka 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058 z tyt. opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia … (imię i nazwisko wnioskodawcy).
Termin załatwienia sprawy:
- 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Gospodarki Gruntami i Rolnictwa
Urząd Miasta w Hajnówce, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka
pokój nr 216, 215 (piętro 2)
tel. 85-682-64-48, 85-682-64-47
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1368 z późń. zm.).
			Data wytworzenia: 2025-10-28 10:33
			
			Data publikacji: 2025-10-28 10:33
			Osoba udostępniająca na stronie: Emilia  Rynkowska
			Data ostatniej modyfikacji: 2025-10-28
			Osoba modyfikująca: Emilia  Rynkowska
		
 
	
    

 Wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości.pdf [200 KB]
 Wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości.pdf [200 KB]