Rejestr mieszkańców
Rejestr prowadzi:
Referat Społeczno-Administracyjny
Urząd Miasta Hajnówka
ul. Aleksego Zina 1
17-200 Hajnówka
II piętro, pokój Nr 213
telefon: 85-682-21-97
Sposób udostępniania:
Podstawowe informacje:
Sprawa dotyczy udostępniania danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL.
Kogo dotyczy:
Podmiotu mającego interes prawny lub faktyczny, z którego wynika potrzeba uzyskania danych jednostkowych.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o udostępnienie danych.
- Uzyskanie danych może wynikać z interesu faktycznego lub prawnego. W przypadku powoływania się na interes prawny wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepisy prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia danych osobowych innej osoby i załączyć dokumenty potwierdzające ten interes.
- Potwierdzenie wpłaty za udostępnienie danych.
- W przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika, potwierdzenie wpłaty z tytułu opłaty skarbowej od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości.
Czas realizacji:
W terminie do 30 dni od daty wpływu wniosku.
Opłaty:
- Tytuł płatności: Opłata za udostępnienie danych (dotyczy jednej osoby) z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL
Kwota: 31 zł
Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: - Tytuł płatności: Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Kwota: 17 zł
Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: - Ponadto dokonanie płatności jest możliwe:
- za udostępnienie danych
- kartą płatniczą lub gotówką w kasie Urzędu (parter pokój nr 13, kasa czynna w godzinach 8:00 - 15:00, przerwa 10:30-11:30)
- opłata skarbowa
- kartą płatniczą lub gotówką w kasie Urzędu (parter pokój nr 13, kasa czynna w godzinach 8:00 - 15:00, przerwa 10:30-11:30)
- za udostępnienie danych
Tryb odwoławczy:
W przypadku wydania decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Wojewody Podlaskiego w Białymstoku w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna prowadzenia rejestru i sposób udostępniania:
- Informacje udostępniane są na wniosek, w trybie ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r. poz. 510 ze zm.).
- Wzór wniosku określa Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1212).
- Wniosek do pobrania poniżej.
- Informacje zawarte w rejestrze objęte są ochroną na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.).
Data wytworzenia: 2021-08-12 13:31
Data publikacji: 2021-08-12 13:31
Osoba udostępniająca na stronie: Emilia Rynkowska
Data ostatniej modyfikacji: 2021-08-12
Osoba modyfikująca: Emilia Rynkowska